GEREKLİ EVRAKLAR
1) Dilekçe
2) Noter onaylı Yönetim Kurulu Şube Ünvan Değişikliği Kararı (1 asıl – 1 fotokopi)
-Ticari defterlerini ETDS üzerinden tutmaya başlayan şirketler tarafından Ticaret Sicili Müdürlüğümüze sunulan organ kararlarının ETDS tarafından verilen doğrulama kodunu ihtiva etmesi gerekmekte olup, müdürlüğünüze yapılan başvurularda ibraz edilen bu kararların https://etds.ticaret.gov.tr adresinde yer alan “Belge Doğrulama” alanından doğrulanması yapılarak gerekli tescil işlemi yürütülecek ve bu kararlar için ayrıca noter tasdiki aranmayacaktır.
-Elektronik ortamda (MERSİS vb Uygulamalar) alınan kararlarda noter tasdiki aranmayacaktır.
3) Merkez Unvan Değişikliği, Birleşme veya nevi değişikliği evraklarından birer adet fotokopi
4) Şubenin bağlı olduğu şirket merkezinde yapılan; Unvan Değişikliği, Birleşme, Bölünme veya Nevi Değişikliğinde sadece merkez ünvanı değişiyorsa yukarıda belirtilen kararları ve evrakları hazırlamaya gerek yoktur. Dilekçe ekinde değişikliği gösteren Ticaret Sicili Gazetesi ile şubenin bağlı olduğu müdürlüğümüze müracat edilmesi gerekmektedir.
5) Yönetim kurulu kararlarında başkanın/başkan vekilinin imzası bulunmuyorsa kararla birlikte TTK 392/7 ye göre istemde bulunulduğuna dair belgenin (noterden ihtarname) ibrazı gereklidir. Elektronik ortamda alınan kararların ayrıca notere tasdik ettirilmesine gerek yoktur.
NOT: https://mersis.ticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.





